Rozkład dnia
Dzień w Przedszkolu "Zaczarowany Ołówek"
GODZINY |
PRZEBIEG |
Wszystkie Grupy | |
8.00 – 9.00
|
Schodzenie się dzieci.
|
Dzieci młodsze: Dzwoneczki, Stokrotki |
|
9.00-14.00 |
Zajęcia dydaktyczne inspirowane przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju, prowadzona w oparciu o podstawę programową, w formie:
|
Zabawy dowolne: tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne, inne. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci |
|
Czynności samoobsługowe w szatni (ubieranie, rozbieranie) |
|
Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zabawy sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki. (w przypadku niesprzyjającej pogody – gry i zabawy ruchowe w salach) |
|
Przygotowywanie do obiadu, |
|
Przygotowanie do wypoczynku i snu dzieci. Leżakowanie – bajkoterapia, muzykoterapia, relaksacja. Czynności samoobsługowe (rozbieranie się i ubieranie, toaleta). Zajęcia wspomagające rozwój i umiejętności dzieci. |
|
Przygotowywanie do obiadu, Obiad (zupa) Czynności opiekuńcze |
|
Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
|
Dzieci Starsze: Chabry, Konwalie i Maki |
|
9.00– 14.00
|
Zajęcia dydaktyczne w sali lub ogrodzie organizowane przez nauczyciela prowadzone w oparciu o podstawę programową i program wychowania przedszkolnego „Mój Kuferek” wydawnictwa Juka w formie:
|
Czynności samoobsługowe w szatni (ubieranie, rozbieranie) |
|
Swobodne i inspirowane zabawy na powietrzu, spacer w pobliżu przedszkola, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki. zabawy organizowane przez nauczyciela i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, (w razie niesprzyjającej pogody działalność dowolna rozwijająca zdolności i umiejętności dzieci) |
|
Przygotowywanie do obiadu, |
|
Wypoczynek, bajkoterapia, muzykoterapia… |
|
Przygotowywanie do obiadu, Obiad (zupa) Czynności opiekuńcze |
|
Zabawy ruchowe |
|
Wszystkie Grupy |
|
14.00 – 17.00 |
Organizowanie sytuacji sprzyjającej dziecięcej aktywności:
|