Stymulacja polisensoryczna

POLISENSORYKA - Jak najlepiej poznać swiat? Wszystkimi zmysłami!

Zauważać szczegóły, uważnie słuchać, smakować- próbować, wąchać, dotykać. Angażować wszystkie zmysły do uczenia się i odkrywania co dzień niesamowitych rzeczy!

Do takiej nauki świata potrzebne sa zajęcia, podczas których dziecko odbiera bodźce wszystkimi zmysłami. Żeby zainteresować się jabłkiem dziecko nie może zobaczyć go na obrazku. Jego ciekawość jest duża - trzeba pozwolić małemu badaczowi wziąć je do ręki, powąchać, ugryźć, sprawdzić czy jest gładkie, czy szorstkie, posłuchać czy pestki w środku grzechoczą, ocenić, czy jest ciężkie w porównaniu z innyi rzeczami.

Taka nauka sprawi, że malec zapamięta wszystko - bo będzie to doświadczenie dla niego ciekawe i jego własne. Dzięki takim odkryciom jabłko będzie nie tylko okrągłe, ale po zamknięciu oczu pamięć przywoła wszystko co dotknęła rączka, powąchał nosek, poczuła buzia.

Harmonijny rozwój dziecka jest niezwykle ważny. Odczuwanie, doświadczanie, przeżywanie to ważne etapy w rozwoju każdego czlowieka, a taką harmonię może dać jedynie równomierne stymulowanie wszystkich zmysłów. Takie właśnie zajęcia są prowadzone w naszym przedszkolu, wykorzystujemy mnóstwo pomocy dydaktycznych aby uaktywnić wszystkie receptory zaangażowane w odbiór informacji, aby stymulować rozwój nie pomijając żadnego ze zmysłów. Zajęcia sportowe, kulinarne, plastyczne, eksperymenty, sala poznawanie świata, wsparcie pedagogów, logopedów, psychologa.

To wszystko sprawia, że nasze przedszkolaki mają możliwość rozwoju i poznawania świata z pomocą wszyskich zmysłów.

 

Image by Freepik